Oscar Wilde… Entry for August 18, 2008

A trecut peste o lună de când am primit Portretul lui Dorian Gray… Am cugetat mult până să-mi comand cartea asta… Gândeam că simplul fapt că am văzut-o deschisă pe noptiera ei indică faptul că acea carte nu merită citită… De fapt prejudecata plecase de la acea particularitate a autorului care, probabil, a scandalizat multă lume…

Ei bine, într-o zi, am comandat-o împreună cu altă carte tabu: Versetele satanice (care aşteaptă cuminte la coada făcută de cărţile pe care urmează să le citesc). Începând eu s-o citesc, am constatat destul de repede că-mi place felul în care scrie Wilde… Am tot avut intenţia să dau pe-aici cu citate dar… apăreau permanent fragmente faine şi nu aveam timp să îmi notez unde le regăsesc… Aşa că am rămas fără citate pe blog până acum.

„… Privind înapoi la mersul omului prin Istorie, el era bântuit de sentimentul unei pierderi. Atâtea lucruri fuseseră abandonate! şi pe mai nimic! Respingeri voluntare, forme monstruoase de auto-tortură şi auto-negare a căror origine era frica şi al căror rezultat era o degradare infinit mai teribilă decât acea degradare închipuită, de care, în ignoranţa lor, căutaseră să scape – Natura, cu minunata ei ironie, trimiţându-l pe anahoret să se hrănească cu animalele sălbatice ale deşertului şi dându-i pusnicului fiarele câmpiei drept tovarăşi.”

Oscar Wilde, Portretul lui Dorian Gray, Editura Polirom, Iaşi, 2001 (pag. 169-170)

Lasă un răspuns

